Devblog 18

Hello witches and wizards! It’s been a while since I last posted a devblog. Unfortunately the last days were a little difficult for the game development, both due to personal (I lost a family member) and professional (I have other activities besides game development) problems. Not to mention the trips I had to make for medical reasons. Still, I have some news:
– The cutscene illustrations for the endings were created. The game has 3 endings, and one of them is better than the other 2.
– The cutscene text was also created, with translations to english and spanish, besides the original language (brazilian portuguese)
– And it was also created a new song for the game’s end (the one I intended to use before didn’t fit very well in the game’s end).
– Two extra scenes were added besides the main endings, which are shown only if the player has performed certain tasks during the game.
– The cutscenes are already functional. However, I still need to link the defeat of the final boss to the cutscenes.
– The game is already in a very advanced state, but unfortunately in the next few days I will still have little time to finish the development, so a little more patience will be needed (even from myself!). I still intend to make maps and make falling into abysses something less punishing for the player.
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PT-BR:
Olá bruxas e bruxos! Faz um tempinho q não posto um devblog. Infelizmente os últimos dias foram um pouco difíceis para o desenvolvimento do jogo, tanto devido a problemas pessoais (perdi um ente da família) quanto profissionais (eu exerço outras atividades além de desenvolver jogo). Fora as viagens q precisei fazer por razões médicas. Ainda assim, tenho algumas novidades:
– As ilustrações das cutscenes dos finais foram criadas. O jogo conta com 3 finais, sendo que um deles é melhor do que os outros 2.
– Também já foi criado todo o texto das cutscenes, com traduções para inglês e espanhol, além do idioma original (português-brasileiro)
– E ainda foi criada uma nova música para o final do game (a que eu pretendia utilizar antes não encaixou muito bem no final do jogo).
– Foram acrescentadas duas cenas extras além dos finais principais, que são mostradas apenas se o jogador tiver realizado determinadas tarefas durante o jogo.
– As cutscenes já estão funcionais. No entanto, ainda preciso linkar a derrota do boss final às cutscenes.
– O jogo já está em um estado bem avançado, mas infelizmente nos próximos dias continuarei com pouco tempo para finalizar o desenvolvimento, então será preciso um pouquinho mais de paciência (inclusive por parte de mim mesmo!). Ainda pretendo fazer mapas e tornar a queda em abismos algo menos punitivo para o jogador.

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