Devblog 19

Hello witches and wizards of New Salem! I bring important updates on the development of Spell Crisis!

In response to your feedback, I’ve added maps to the game! The maps show the region you’re in, but they don’t provide the exact location within that region (sorry, I don’t know how to program that yet).
Falling into a pit no longer results in an immediate game over! Instead, as a punishment, you’ll be sent back to the beginning of the region you’re in, along with losing some health.
All areas and regions have been connected!
New music for the beach area.
New sounds for the boss fights.
Difficulty levels for all bosses have been programmed.
Bugfix: The damage animation when falling into the fire in the ghost boss’s room now works correctly (though there might still be occasional visual glitches).
The fire in the ghost boss’s room now disappears after defeating the boss.
The amount of damage bosses take now depends on the type of magic used against them (each boss has a weakness).
Bugfix: The cowgirl boss is now functioning properly (one of the attacks had a bug).
Bugfix: The character no longer jumps when closing the inventory menu. This bug had been fixed before but reappeared when I adjusted the jump button sensitivity in the movement mechanics. However, I found another way to fix it, so now it’s okay.
Marie has been added to the game, as well as Director Agnes. With this, you can now explore all areas and defeat all bosses until the end of the game.

Versão PT-BR:
Olá bruxas e bruxos de Nova Salem! Trago importantes atualizações do desenvolvimento de Spell Crisis!
– Atendendo a perdidos, digo, pedidos, coloquei mapas no jogo! Os mapas dizem a região onde você se encontra, mas sem dar a localização exata dentro daquela região (desculpem, eu não sei como programar isso);
– Agora não dá mais gameover imediatamente quando você cair em algum buraco! Ao invés disso, como punição, você retornará ao começo da região que você estiver, além de perder uma quantidade de vida;
– Todas as áreas e regiões foram conectadas!
– Nova música para a área da praia;
– Novos sons para as chefonas;
– Os níveis de dificuldade de todas as chefonas foram programadas;
– Bugfix: agora a animação de dano ao cair no fogo da sala da chefa fantasma acontece normalmente (mas ainda pode acontecer algum glitch eventualmente, mas é apenas visual);
– Agora o fogo da sala da chefa fantasma desaparece após derrotar a chefona;
– Agora a quantidade de dano que as chefonas levam depende do tipo de magia usada contra elas (cada uma tem uma fraqueza);
– Bugfix: agora a chefona cowgirl está funcionando normalmente (um dos ataques estava com bug);
– Bugfix: agora a personagem não ná mais pulo ao fechar o menu de inventário. Esse bug já havia sido corrigido antes, mas voltou após eu ajustar a precisão do botão de pulo na mecânica de movimentação. Mas achei outra maneira de ajeitar, então agora está OK;
– A Marie foi adicionada no jogo, assim como a diretora Agnes. Com isso, já dá para percorrer todas as áreas e chefonas até o final do jogo.

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